Pages

Tuesday, July 12, 2011

MAJLIS PELANCARAN KOR TANI WILAYAH UTARA, MESYUARAT PENUBUHAN DAERAH MENGUNDI DAN MELAWAT KAWASAN

Pada 11 Julai, saya menghadiri Majlis Pelancaran Kor Tani, Wilayah Utara (Perlis, Kedah, Pulau Pinang & Perak) di Pendang Lake Resort. Pada peringkat awalnya, saya sepatutnya memberi ucapan mewakili Pengerusi LPP, Dato' Zainal Dahalan, yang tak dapat hadir. Namun demikian, oleh kerana YB Dato' Wira Mohd Johari Baharum, Timbalan Menteri Pertanian dan Asas Tani tidak dapat hadir, saya telah diminta untuk mewakili beliau bagi merasmikan pelancaran Kor Tani Wilayah Utara.

Pada sebelah malamnya, menghadiri Mesyuarat Penubuhan Pusat Daerah Mengundi Kampung Ruat.

Pada 12 Julai, sebelah pagi, saya menziarahi arwah Abd Razak Rashid, Ketua UMNO Cawangan Kampung Sungai Bongkok. Pada sebelah petangnya, saya bersama pemilik-pemilik dusun buah-buahan di Singkir Genting mendaki bukit (lebih kurang 1000 kaki tinggi) untuk melihat sendiri keadaan jalan yang dilalui oleh pemilik-pemilik dusun buah-buahan untuk membawa turun hasil dusun mereka. Memang diakui mereka menghadapi kesukaran untuk membawa turun hasil dusun mereka untuk dijual.





No comments: