Pages

Wednesday, July 20, 2011

MENYAMPAIKAN HADIAH HARI ANUGERAH CEMERLANG 2011 SEKOLAH MENENGAH YAN DAN MELAWAT KAWASAN

Pada 20 Julai, saya dijemput untuk memberi ucapan perasmian serta menyampaikan hadiah bagi Hari Anugerah Cemerlang 2011 Sekolah Menengah Yan. Saya berasa besar hati dan berbangga sekali kerana diundang dan berada di sekolah ini kerana lebih 40 tahun lalu (semasa di tingkatan 1-3), sebelum memasuki Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim (Jenan), saya pernah belajar dan menimba ilmu di sekolah ini. Cuma bezanya dengan sekarang, sekolah ini sudah banyak berubah. Keadaan dan kemudahan jauh lebih baik; mempunyai dewan yang besar dan selesa, bangunan sekolah yang baru dan canggih dan bermacam-macam lagi. Antara intisari ucapan, saya mengucapkan setinggi tahniah kepada semua warga sekolah atas kejayaan cemerlang yang dicapai pada tahun 2010. Di peringkat PMR, 16 orang murid memperolehi 5A keatas (2 orang 8A dan 7 orang 7A), di peringkat SPM, 8 orang murid memperolehi 5A keatas (seorang mendapat 7A), manakala di peringkat STPM pula, pencapaian amat membanggakan sekali (terbaik dalam sejarah). Sekolah Menengah Yan menduduki tempat ke-3 terbaik bagi negeri Kedah. Seorang murid bernama Hashimah Bt Khalid telah memperolehi keputusan terbaik keseluruhan dengan mendapat 4A dan PNGK 4.00.

Bagi melahirkan pelajar cemerlang, sokongan dan penglibatan semua pihak termasuk pengetua, guru-guru, ibu bapa dan murid-murid amat diperlukan.

Pada sebelah petangnya, saya sempat melawat Kuala Sungai Yan untuk melihat pembinaan di situ yang saya pohon dan telah diluluskan oleh pihak Kerajaan Persekutuan (BN). Sebelah malamnya pula, sempat bersolat Isha' berjemaah di Surau Kampung Raga.


No comments: