Pages

Saturday, July 23, 2011

PROGRAM SEPAKAT KOMUNITI 1 MALAYSIA, MENZIARAH KEMATIAN DAN MAKAN KENDURI

Pada 23 Julai, saya menghadiri makan tengahari di Taman Yan, Sungai Yan di mana Program Sepakat Komuniti 1 Malaysia anjuran bersama Pejabat Penerangan Daerah Yan, Pusat Khidmat ADUN Guar Chempedak, JKKKP Taman Yan, JK Surau Taman Yan dan Komuniti Bestari 1 Malaysia. Sebelah petangnya, jam 4 petang saya bersama isteri menghadiri Majlis Penutup dan Penyampaian Hadiah-Hadiah program berkenaan. Saya dijemput untuk memberi ucapan dan seterusnya menutup secara rasmi Program Sepakat 1 Malaysia. Program sehari suntuk ini amat berkesan sekali dalam mengumpulkan seluruh penduduk berbilang kaum di Taman Yan. Saya amat seronok sekali melihat perpaduan yang ditunjukan oleh penduduk Taman Yan yang berbilang kaum ini. Sesungguhnya, perpaduan adalah asas utama kepada kestabilan politik negara yang membawa kepada keamanan, ketenteraman dan kemajuan ekonomi sejak Merdeka tahun 1957. Hadir sama dalam majlis penutup ialah En. Masnoor, Pengarah Penerangan Negeri Kedah. Syabas dan tahniah diucapkan kepada semua yang terlibat khususnya Pejabat Penerangan Yan dan JKKKP Taman Yan atas kejayaan Program Sepakat Komuniti 1 Malaysia.

Pada 23 Julai juga, saya berkesempatan menziarah jenazah Pak Ku Shaari di Kampung Raga dan makan kenduri di rumah Pn Faridah, Guar Chempedak.




No comments: