Pages

Wednesday, July 13, 2011

PERASMIAN PROGRAM PERMATA HATI UPSR, MESYUARAT JK UMNO BAHAGIAN JERAI, PERJUMPAAN ADUN-ADUN BN DAN MESYUARAT PENUBUHAN PETI UNDI

Pada 13 Julai, 9 pagi, saya merasmikan Program Permata Hati UPSR di Sekolah Kebangsaan Langkasuka, Yan. Majlis ini dihadiri oleh lebih 300 orang hadirin yang terdiri daripada Guru Besar sekolah-sekolah rendah DUN Guar Chempedak, Pengerusi PIBG sekolah-sekolah yang terlibat (9 buah), waris-waris, guru-guru dan murid-murid tahun 6. Peruntukan sebanyak RM 15,000 yang disediakan oleh Pusat Khidmat ADUN Guar Chempedak kepada semua sekolah rendah dalam kawasan DUN Guar Chempedak. Sejumlah 300 orang murid-murid darjah 6 dari SK Langkasuka, SK Guar Chempedak, SK Teroi, SK Nyak Gam, SK Yan Kechil, SK Singkir, SK Tok Mat Salleh, SK Pauh dan SK Kampung Setar. Saya memberikan penumpuan dan penekanan kepada pendidikan kerana ia amat berkesan dalam mengubah nasib bangsa.

Pada jam 11 pagi, menghadiri Mesyuarat Khas JK UMNO Bahagian Jerai di NAZA. Kemudian, menghadiri perjumpaan ADUN-ADUN BN dengan YB Dato' Paduka Ahmad Bashah Hanipah, Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah/Pengerusi BN Kedah dan seterusnya Mesyuarat Pre Council Sidang DUN di Alor Star.

Sebelah malam, menghadiri Mesyuarat Penubuhan Peti Undi Kampung Acheh (meliputi cawangan-cawangan Kampung Acheh, Kampung Pauh, Kampung Setoi dan Kampung Rendang Pasir) di rumah En Shamsuddin (Ketua Cawangan Kampung Rendang Pasir).

No comments: