Pages

Wednesday, May 18, 2011

SAMBUTAN HARI GURU 2011 DAN MAJLIS PERSARAAN CIKGU PUAN HAJJAH ROHANI ISMAIL, GURU BESAR SEKOLAH KEBANGSAAN HAJI NYAK GAM, YAN

16 Mei adalah Hari Guru bagi seluruh negara. Saya dijemput ke Sekolah Kebangsaan Haji Nyak Gam untuk Majlis Persaraan Cikgu Puan Hajjah Rohani Bt Ismail, Guru Besar dan Sambutan Hari Guru. Saya telah diberi penghormatan untuk memberi ucapan di majlis tersebut. Dalam ucapan tersebut, saya menyatakan bahawa Cikgu Rohani adalah seorang guru yang dedikasi dan komited terhadap amanah dan tanggungjawab bagi mendidik anak bangsa. Saya mengenali beliau sewaktu belajar di Sekolah Menengah Yan. Kepada Cikgu Rohani, saya ucapkan selamat bersara dan di doakan semoga sentiasa berada di bawah perlindungan Allat S.W.T dan sihat walafiat.

Selepas selesai majlis di Sekolah Kebangsaan Haji Nyak Gam, saya ke Sekolah Kebangsaan Pauh untuk makan kenduri sempena sambutan Hari Guru. Tema Hari Guru pada tahun ini ialah 'Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara'.

No comments: