Pages

Wednesday, April 28, 2010

Program Harian

9/4/2010 - Jam 8.00 pagi saya ke Sekolah Kebangsaan Langkasuka, Yan untuk melihat dengan sendiri kelas tuisyen untuk 100 murid-murid (empat kelas)darjah 6 yang akan menduduki peperiksaan UPSR pada tahun ini. Mereka ini adalah terdiri daripada murid-murid Sekolah Kebangsaan Langkasuka, Sekolah Kebangsaan Haji Nyak Gam, Sekolah Kebangsaan Pauh, Sekolah Kebangsaan Setar, Sekolah Kebangsaan Yan Kechil dan Sekolah Kebangsaan Tok Mat Salleh, Kg Ruat. Kelas ini ditaja oleh Yayasan CIMB dan ADUN Guar Chempedak. Saya percaya pendidikan adalah pelaburan terbaik untuk masa depan bangsa dan negara. Hanya pendidikan yang dapat mengubah nasib individu dan bangsa.





Selepas itu, saya menziarahi kematian di Kampung KEDA, Sg. Udang. Jam 10.00 pagi, saya ke Sekolah Menengah Kebangsaan Yan untuk merasmikan Kem Pengakap Anjuran Persatuan Pengakap Daerah Yan. Kem ini berlangsung selama 3 hari 2 malam dan disertai oleh 200 orang pengakap dari Daerah Yan yang terdiri daripada murid-murid sekolah rendah. Di majlis ini saya dilantik menjadi Naib Pengerusi Pengakap Daerah Yan.





Kali ini saya bersolat di masjid Sg. Yan kemudiannya ke rumah Kak Ani, jiran cikgu Shukor, pengerusi JKKKP Sg.Yan untuk kenduri arwah.

Jam 3 petang ke Kompleks Bomba Guar Chempedak untuk bertemu dengan kadet bomba Yan/ Kuala Muda untuk menyertai pertandingan peringkat negeri Kedah di Alor Setar. Saya memberi sumbangan T-shirt kepada mereka sebagai tanda ingatan dan suntikan semangat kepada mereka.

Di sebelah malam, selepas Isha' saya menghadiri forum perdana di Sekolah Kebangsaan Ulu Sedeka dirasmikan oleh YB Senator Dato' Seri Jamil Khir. Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

No comments: