Pages

Sunday, December 20, 2009

Program Anakku Permataku

5/12/2009 - Program Anakku Permataku telah dijalankan pada hari Sabtu bertempat di The Hotel Regency Alor Setar. Program ini dianjurkan oleh Yayasan Nurul Yaqeen dengan kerjasama Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga Parlimen Alor Setar. Saya telah berkenan untuk merasmikan perasmian penutup program tersebut. Saya melihat program amat bermakna kerana objektif diadakan program ini seperti:

* Memberi pendedahan kepada golongan ibu bapa dengan ilmu dan maklumat untuk meneruskan rumahtangga dengan kaedah yang betul.
* Membimbing anak-anak mereka supaya menjadi insan yang seimbang dari segi perkembangan intelek, emosi, rohani dan jasmani.
* Melengkapkan golongan ibu bapa dengan teknik, kemahiran dan cara gaya keibubapaan terkini dan selaras dengan keperluan semasa.

Semasa menyampaikan ucapan, saya menyarankan agar semua hadirin mengekalkan hubungan kekeluargaan yang baik dan utuh supaya setiap keluarga dapat hidup dengan aman damai. Selain itu, saya juga menekankan pentingya pendidikan rumah tangga yang betul agar anak-anak berjaya dan cemerlang.





No comments: