Pages

Saturday, May 22, 2010

Melawat Kawasan Dalam DUN Guar Chempedak

12/5/2010 - Seperti biasa selepas solat Asar, sekerap mungkin cuba saya melawat kampung dalam DUN Guar Chempedak. Kali ini saya melawat Kampung Bt. 18, Guar Chempedak untuk melihat keperluan dan masalah yang dihadapai oleh kampung berkenaan. Saya melawat projek ikan keli yang dikendalikan oleh Tn. Hj Ahmad, Pengerusi JKKKP Bt.18. Beliau mengusahakan lebih kurang 10,000 ekor ikan keli bagi menjana pendapatan. Setakat ini, projek ini berjalan dengan baik dan ikan keli berkenaan dijangka dapat 'dituai' dan dipasarkan dalam masa satu bulan lagi. Saya juga ditunjukkan kawasan beberapa buah rumah yang menghadapi banjir disebabkan oleh ketiadaan kok bagi parit. Selepas itu menziarahi Hj. Din, bekas Pengerusi JKKKP Kg. Bt. 18 yang sakit dan tak dapat berjalan. Saya memberikan sedikit bantuan kewangan, beras dan kain pelikat kepada beliau. Pengerusi JKKKP juga sempat membawa saya melihat jalan yang memerlukan tar di kawasan beliau.





No comments: