Pages

Sunday, May 16, 2010

Program Harian

6/5/2010 (Khamis) - Hari ini saya menemui rakyat yang datang di pejabat Pusat Khidmat untuk meminta pertolongan. Ada yang datang untuk mendapatkan surat sokongan, meminta pertolongan untuk mendapatkan rumah, membaiki rumah dan berbagai lagi.

Saya juga berkesempatan berjumpa pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Singkir Badong, untuk berbincang program kelas tuisyen, ceramah motivasi dan masalah sekolah yang dihadapi oleh pihak sekolah sejak beberapa bulan yang lalu. Dalam ingatan pihak sekolah inilah pertama kali mereka menghadapi masalah bekalan air yang serius. Kalau alasan yang diberikan oleh pihak yang berwajib ialah kerana musim kemarau, takkanlah tahun ini sahaja berlaku kemarau. Apa yang berlaku sebenarnya adalah disebabkan kepincangan pentadbiran yang tidak mampu mengurus bekalan air.

Di sebelah petang, saya menghadiri Mesyuarat Lembaga Pengarah KOBERA (Koperasi Bela Rakyat) Dun Guar Chempedak di rumah Pak Harun, JKKKP Titi Teras sebagai Penasihat dan kemudian melawat projek ikan keli yang dikendalikan oleh KOBERA.



No comments: