Pages

Sunday, June 27, 2010

Sungguhpun di luar kawasan DUN Guar Chempedak, saya menerima jemputan untuk memberi ceramah motivasi untuk murid-murid yang akan mengambil peperiksaan dan ibu bapa masing bagi tiga sekolah di sekitar Bedong yang dianjurkan oleh PIBG SK Tok Pawang. Ini kerana bidang pendidikan adalah bidang yang dekat dengan hati saya. Saya sendiri pernah terlibat aktif dalam PIBG, menjadi YDP selama 10 tahun bagi dua buah sekolah (Sekolah Rendah Kebangsaan La Salle, Petaling Jaya dan Sekolah Menengah Bukit Bintang (Lelaki) sewaktu anak bongsu saya, Ku Reza bersekolah di sana antara darjah 1 hingga tingkatan 3. Saya juga pernah menjadi naib YDP di Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Bangi dan Sekolah Menengah La Salle serta AJK di Kolej Melayu Kuala Kangsar semasa anak lelaki saya Ku Hazran bersekolah di sana. Secara keseluruhanya saya terlibat secara aktif, memegang jawatan dalam PIBG selama 20 tahun. Di mana juga sekolah kedua-dua anak lelaki saay belajar, saya terlibat secara aktif dalam PIBG. Saya percaya penglibatan kita sebagai ibu bapa dalam PIBG mampu memberi galakan kepada anak-anak kita dalam persekolahan mereka di samping dapat menyumbang khidmat bakti kepada sekolah khususnya dan masyarakat amnya. Saya bersyukur ke hadrat Allah S.W.T kerana kedua-dua anak saya agak berjaya juga dalam pelajaran mereka. Anak sulung saya memperolehi Ijazah Sarjana Undang-Undang(LLB) dari University British di U.K dan Ijazah Sarjana 'Business Law' dari University Monash, Australia dan sekarang ini bekerja di Petronas. Manakal anak bongsu saya pula, setelah memperolehi Ijazah Sarjana Muda di RMIT, Australia. Sekarang ini sedang menunggu keptusan peperiksaan Ijazah Sarjana 'MBA' dari universiti yang sama.



No comments: