Pages

Saturday, June 5, 2010

Taklimat Oleh Akademi Binaan Malaysia (ABM) Dan Mesyuarat Persidangan UMNO Cawangan

3/6/2010 (Khamis) - Pengarah Suruhanjaya Koperasi negeri Kedah telah mengunjungi saya untuk berbincang mengenai mesyuarat pertama Majlis Perundingan Koperasi negeri Kedah yang akan diadakan pada 16 Jun 2010 yang akan datang.

Sebelah petangnya, saya menganjurkan satu program taklimat oleh Ketua Eksekutif Akademi Binaan Malaysia (ABM) wilayah Utara kepada kontraktor-kontraktor tempatan, pemimpin-pemimpin belia dan pengerusi JKKKP. Taklimat ini berhubung dengan kursus-kursus yang disediakan oleh ABM untuk mereka yang terbabit dalam bidang binaan seperti kursus untuk memperolehi 'green card' dan kursus-kursus lain. Sesungguhnya begitu begitu banyak sekali peluang yang disediakan oleh kerajaan melalui ABM bagi membantu pekerja-pekerja binaan terutamanya bumiputera bagi memajukan lagi kerjaya mereka.





Sekarang adalah 'musim' persidangan UMNO peringkat cawangan yang bermula dari 1 Mei hingga 16 Jun. Sebagai ketua cawangan, saya menghadiri persidangan UMNO Cawangan Kampung Raga. Dalam ucapan persidangan tersebut, saya cuba menyuntik semangat kepada pemuda-pemuda yang hadir dengan menyentuh tentang sejarah perjuangan Melayu melalui wadah UMNO. Saya juga bercakap mengenai isu-isu politik semasa dan kedudukan orang Melayu dalam pelbagai bidang dan perlunya penyatuan dan perpaduan ahli-ahli UMNO dan orang Melayu dalam menghadapi hari muka yang semakin mencabar.

No comments: