Pages

Tuesday, December 7, 2010

Pada 14 hingga 16 November, saya menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri. Seperti biasa sidang pada bulan November ialah Sidang Bajet, kali ini ialah bajet 2011. Ia telah dirasmikan oleh KDYMM Tuanku Sultan Kedah. Pada sidang bajet, setiap ADUN yang bukan EXCO diberi peluang berucap. Saya mengambil peluang berucap pada hari kedua sebelah petang. Antara perkara yang saya sentuh ialah isu defisit bajet yang meningkat setiap tahun, masalah bajet terutamanya perolehan negeri yang tidak dicapai, kurang dari 80 peratus serta memberi cadangan-cadangan bagi mencari sumber baru ekonomi. Saya juga menyentuh kegagalan kerajaan negeri menjejak langkah kerajaan pusat dalam melaksanakan Program Transformasi Kerajaan Dan Program Transformasi Ekonomi.

Selepas Sidang Dewan pada 16 November sebelah malam, saya melawat 3 buah di Kampung Permatang Keramat, yang dilanda banjir kilat akibat hujan lebat pada sebelah petang, Kemudian saya ke Hospital Sungai Petani untuk menziarahi Pak Cik Man, ketua cawangan dan pengerusi JKKKP yang koma akibat strok. Beliau meninggal dunia 3 hari selepas itu. Allahyarham adalah seorang pemimpin masyarakat yang komited, baik hati dan merendah diri. Sebagai seorang yang rapat dengannya, saya amat merasai pemergianya. Saya bersama rakan-rakan menziarahi jenazah Allahyarham. Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT. InsyaAllah.




No comments: