Pages

Sunday, December 26, 2010

Pada jam 2 petang, 21 Disember, saya dijemput untuk memberi ucapan dan menutup secara rasmi Program Bicara Ilmu dan Kem Fardhu Ain di perkarangan Surau Teroi Bukit. Program 4 hari 3 malam ini telah dianjurkan oleh JKKKP Teroi Bukit dan Sekolah Kebangsaan Teroi. Lebih dari 100 orang peserta yang terdiri daripada kanak-kanak sekolah rendah telah mengikuti program ini. Saya telah turut memberikan sumbangan wang dan lain-lain keperluan untuk menjayakan program ini.




Pada 23 Disember (10 pagi), saya telah mempengerusikan Mesyuarat Perundingan Koperasi peringkat negeri Kedah di Hotel EDC, Universiti Utara Malaysia. Majlis perundingan yang dianggotai oleh ketua jabatan agensi-agensi Kerajaan Persekutuan serta wakil-wakil badan koperasi seperti Angkasa dan kerajaan negeri mengadakan mesyuarat tiga bulan sekali. Antara pekara-pekara yang dibincangkan ialah perancangan dan strategi bagi mengembangkan koperasi di negeri Kedah, laporan kemajuan koperasi-koperasi di negeri Kedah dan perancangan program Koperasi Negeri Kedah bagi 2011.



Pada sebelah petang 23 Disember, saya telah melakukan perasmian penutup Program Semaibakti Siswa anjuran bersama Pejabat ADUN Guar Chempedak, Persatuan Siswazah Yan(PSY) dan JKKKP Kg Keda Sg Udang, JKKKP Sg Udang, JKKKP Sg Yan dan JKKKP Kuala Sg Yan di Kampung Keda Sg Udang. Persatuan Siswazah Yan adalah sebuah persatuan yang ditubuhkan pada Ogos lalu dan dianggotai oleh anak-anak Yan yang belajar di IPTA/IPTS seluruh negara. Sebagai penaung dan salah seorang pencetus idea bagi penubuhan PSY ini, saya sentiasa mendampingi AJK yang dipengerusikan oleh saudara Mohd Hafis bagi menjayakan program-program yang dilaksanakan. Saya juga amat menghargai sumbangan Allahyarham Cikgu Faris dalam penubuhan persatuan ini. Allahyarham juga adalah salah seorang pencetus idea penubuhannya. Semoga rohnya dirahmati Allah SWT.





Pada 25 Disember, saya telah menganjurkan jamuan makan malam dan ramah mesra bersama ahli-ahli Persatuan Siswazah Yan yang akan mengakhiri percutian mereka dan kembali ke IPTA/IPTS masing-masing.




Pada 26 Disember, selepas menghadiri beberapa majlis kenduri, menziarahi kematian di Sg Udang, saya telah menghadiri Program Juara Rakyat anjuran Puteri UMNO bahagian Jerai di Pasar Tani, FAMA di Guar Chempedak.

No comments: