Pages

Sunday, December 26, 2010

Pada 9 Disember sebelah pagi, saya berada di Stadium Suka Menanti untuk Majlis Penyampaian Bantuan kepada mangsa-mangsa banjir oleh YAB Perdana Menteri. Pada sebelah petangnya pula, saya menyampaikan bantuan khemah-khemah dan peralatan kepada Pengerusi JKKKP. Majlis berkenaan telah diadakan di Dewan Masjid Jamek Yan. Sebanyak 15 buah khemah dan peralatan telah disampaikan pada hari tersebut. Semua khemah dan peralatan ini adalah melalui peruntukan saya sebagai ADUN BN.




Dari 13 hingga 16 Disember, saya berada di Melbourne, Australia untuk konvokesyen anak bongsu saya, Ku Reza yang memperolehi Ijazah MBA (Master in Business Administration) dari RMIT University. Saya amat bersyukur kepada Allah SWT kerana kedua-dua anak saya telah beroleh kejayaan dalam pelajaran masing-masing. Anak sulung, Ku Hazran telah memperolehi Ijazah Undang-Undang dari Bristol University, United Kingdom dan Master in Business Law dari Monash University, Australia. Beliau sekarang bertugas di Petronas. Bagi setiap ibu-bapa tidak ada yang lebih gembira dan lebih bermakna selain dari kejayaan anak-anak.



Pada hari jumaat, 17 Disember lalu, saya dan keluarga menyambut kelahiran cucuanda kami yang kedua, seorang bayi lelaki. Ia dilahirkan di Prince Court Hospital, di Kuala Lumpur. Saya amat bersyukur kehadrat Allah SWT kerana menantu saya selamat melahirkan anak dan kedua-duanya dalam keadaan sihat.

Pada 18 Disember yang lalu, saya dijemput untuk memberi ucapan dan seterusnya melakukan perasmian penutup program anak angkat UUM di Kampung Titi Teras.




Pada 19 dan 20 Disember, saya berada di Terangganu untuk mesyuarat JK Audit, Lembaga Pertubuhan Peladang dan Mesyuarat Lembaga Pengarah, Lembaga Pertubuhan Peladang di Setiu.



Pada 21 Disember (11.00 pagi) pula, saya diundang untuk memberi ucapan dan merasmikan pelancaran Program 1 Koperasi 1 Komuniti (1K 1K) peringkat negeri Kedah di Perkarangan Bangunan Koperasi Pasar Mingguan Guar Chempedak. Program ini dianjurkan oleh Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) negeri Kedah dan saya diundang atas kapasiti sebagai Pengerusi Majlis Perundingan Koperasi negeri Kedah. Hadir sama dalam majlis berkenaan ialah Dato' MD Yusof, Timbalan Pengerusi Eksekutif SKM dan Pengarah SKM negeri Kedah, Tn Hj Zainun Hamzan Stapa.



1 comment:

ben said...

Askm YB Dato Dr Ku:

Re event 13-16 Dec di Melbourne, most agreeable on the joy and happiness to parents seeing their kids graduated with honours. But I salute YB Dato more when sponsoring them on "FAMA" s'ship! Not many are willing to do this even tho they ve the means...thus may be depriving the real needy kids!

I'd experienced similar joy, but on a lower scale, of course, when my daugh emerged as top student at Taylors, di Msia aje (but Toulouse, FRA, diploma)- alhamdulillah.

Keep up the excellent work, YB!

Salam mesra dari kami di Shah Alam.