Pages

Saturday, June 4, 2011

MENGHADIRI MAJLIS PERKAHWINAN DAN MELAWAT TAPAK PERNIAGAAN BARU DI PANTAI MURNI

Pada 2 Jun 2011, saya makan kenduri kahwin di tiga tempat iaitu di Kawasan Perumahan Awam Titi Bakong, Titi Serong dan Taman Halaman Damai, Guar Chempedak. Selepas asar, saya melawat Pantai Murni untuk melihat sendiri tapak baru yang disediakan oleh MDY kepada peniaga-peniga gerai makan yang sebelum ini berniaga di tepi jalan. Saya menerima rungutan dari peniaga-peniaga ini mengenai kebimbangan jualan mereka merosot. Berdasarkan kepada tiga hari berniaga di tapak baru iaitu pada 2 Jun hingga 4 Jun, sememangnya jualan mereka merosot begitu teruk sekali. Sungguhpun kita akui tapak baru ini lebih selesa dah lebih teratur tetapi pihak yang bertanggungjawab juga harus melihat dari segi kesan terhadap pendapatan hasil jualan mereka. Saya amat bersimpati dengan pernigaan peniaga ini yang rata-rata mencari rezeki sesuap nasi untuk menyara keluarga hasil daripada aktiviti pernigaan ini. Saya amat berharap agar masalah mereka diberi perhatian serius oleh pihak MDY.


No comments: