Pages

Thursday, June 23, 2011

MESYUARAT LEMBAGA PENGARAH KILANG BERAS PPK, MERASMIKAN KEJOHANAN OLAHRAGA 2011, PERASMIAN PENUTUP PROGRAM LATIHAN UJIAN KEMAHIRAN MENEMBAK DAN MENZIARAHI KEMATIAN

Pada 22 Jun, 10 pagi, saya mempengerusikan Mesyuarat Lembaga Pengarah Kilang Beras PPK Kubur Panjang. Saya telah dilantik sebagai Penasihat Kilang Beras tersebut oleh Lembaga Pengarah LPP pada tahun 2010. Saya amat gembira sekali dan bersyukur kehadrat Allah SWT kerana kilang yang sebelum ini menghadapi masalah kewangan kerana mencatatkan kerugian telah menunjukkan prestasi kewangan yang lebih baik bagi keseluruhan tahun 2010. Ia telah mencatatkan keuntungan bagi tahun 2010 dan juga separuh tahun pertama 2011. Saya sentiasa berpegang kepada pendirian bahawa bagi sebuah organisasi khususnya entiti perniagaan, jika diurus dan ditadbir dengan baik dan jujur, ia pasti akan berjaya. Pengalaman saya dalam bidang korporat khususnya semasa di MARDEC BHD (sebagai Pengarah Operasi dan Teknikal) dan di Bina Darul Aman Bhd (sebagai Pengarah Urusan Kumpulan), saya gunakan sepenuhnya untuk mempertingkatkan prestasi kewangan kilang beras ini.

Pada hari yang sama, jam 3 petang, saya merasmikan Kejohanan Olahraga 2011 di Sekolah Kebangsaan Teroi.

Kemudiannya, ke Kem Rela di Bukit Selambau untuk melakukan Perasmian Penutup Program Latihan Ujian Kemahiran Menembak anggota RELA daerah Yan. Sebelum perasmian penutup, saya telah berpeluang buat pertama kalinya berpeluang menembak dengan menggunakan senapang M16.

Pada sebelah malamya, saya berkesempatan melawat kematian dari dua orang masyarakat cina. Seorang di Jalan Jenun, Guar Chempedak dan seorang lagi di Pekan Teroi.



No comments: